Uw winkelmandje
Blog

Tips voor een snelle en makkelijke maaltijd

September is al bijna halverwege. Vakanties/reizen lopen ten einde en school, sportclubs en hobby’s gaan terug van start. De urenlange zomerapéro en laatavondmaaltijden moeten plaatsmaken voor strakke schema’s en planningen.

Koken na het werk of je kinderen iets gezonds laten eten én op tijd afzetten op de dansles of voetbaltraining is niet altijd evident. Een goede planning kan misschien in de weg staan van de spontaneïteit, maar geeft je wel rust in je hoofd én aan tafel.

Maak een weekplanning en ga op voorhand winkelen. Pols je huisgenoten naar waar ze zin in hebben. Kies voor snelle, eenvoudige dingen op drukke avonden en maak het iets uitgebreider als de agenda leeg is.

Kijk eerst wat je in je voorraadkast hebt en welke schatten je nog terugvindt in je vriezer.

Enkele suggesties voor de drukke avonden met weinig tijd : 

  • Met een blik tomatenblokjes, pasta en wat garnalen, zet je zo een heerlijk gerecht op tafel. (zie recept hieronder)
  • Vissticks kunnen makkelijk in een wrap met wat groentjes snel voor of na een atletiektraining.
  • Kikkererwten en couscous gaan fantastisch samen met enkele visfilets uit de vriezer, net voor de zwem- of balletles.
  • Op het einde van de week zoek je de restjes in de diepvries en combineer je ze tot een vispannetje of een lasagne.

Extra tip  : vries je overschotjes puree in om te combineren met lekkere vis uit de diepvries.

 

Snel recept - ingrediënten:

  • Garnalen
  • Linguine
  • Look
  • Zongedroogde tomaten op olie
  • Gedroogde chili
  • Witte wijn
  • Zeste van citroen

 

Snel recept - bereidingswijze: 

Mix de zongedroogde tomaten of doe ze in de blender, hou apart. Kook de pasta. Stoof de look in olijfolie met 2 gedroogde chilipepers. Voeg de garnalen toe. Voeg witte wijn en gedroogde tomatenpasta toe. Smakelijk.

 

 Keep it cool! Groetjes, Sara       


0 reacties


Laat een reactie achter

Let op, reacties moeten goedgekeurd worden voor ze online komen

Ouder artikel